Monday 23 September 2013

Luahan Hatiku

Hari ini kami berempat keluar berjalan di ECM untuk teman ayu mencari barang camping dia.Kami berjalan-jalan diseluruh ECM tersebut..happy sangat.Tiba-tiba perut aku terasa lapar sebab aku xmakn tengahari lagi.Aku dan ayu beli hot and roll sementara kak syimma dan adda pergi ke surau untuk menunaikan solat asar.Aku dan ayu makan ape yang kami beli sambil melihat gelagat manusia di shooping complex tersebut.Ada yang keluar bersama keluarga.berdating dan macam2 lagi lah.Melihat mereka yang bercouple sangat sweet sehingga terfikir kenapa aku tidak seperti mereka.Kenapa terlalu sukar untuk aku merasa saat2 seperti mereka.Aku tidak bertuah seperti mereka.Kadang2 timbul rasa cemburu melihat mereka bahagia.Mereka bertuah kerana diberi kebahagiaan yang sebegitu.Melihat perempuan yang cantik..yang sempurna..mereka cukup beruntungkan.tidak seperti aku yang banyak kekurangannya..aku tidak seperti mereka yang mempunya paras rupa yang cantik..kulit yang putih dan perwatakan yang menarik yang boleh membuatkan orang tertarik.Seperti kawan-kawan bilik aku..diantara semua..aku rasa aku yang tidak cntik..mereka semua cantik..pada aku mereka cukup sempurna..Kadang2 aku jeles melihat adda..aku tahu perasaan yang aku ada nie tidak bagus untuk aku..ianya akan merosakan persahabatan kami..tapi aku masih boleh kawal..aku cuma jeles pada diri dia..dia cukup sempurna..memiliki keluarga yang baik..abg2 yang sayang pada diri dia..memiliki rupa paras yang cantik..dia comel..dia mnja..dia baik sangat..dia cukup beruntung memiliki seorang bf yang sangat sayang dengan diri dia.Aku jeles melihat dri dia..dia sweet sangat dengan bf diia..aku tidak boleh melihat dia dengan bf dia..xtahu kenapa..mungkin sebb rasa cemburu 2 kot..2kali kami keluar bersama..diorang sanagt sweet.Aku terfikir kenapa aku tidak bertuah seperti dia dalam percintaan???dia sentiasa dapat ape yang dia inginkan.Aku selalu mengelak untuk keluar bersama mereka..tetapi aku kena jaga hati dia jugak kan..aku kena buang rasa cemburu itu.Aku turut gembira melihat dia gembira..sbb aku tahu dia layak untuk mendpatkan kebahagiaan.And aku harap satu hari kelak aku akan mendapat kebahagiaan yang aku carikan and semoga allah memmakbulkan doa aku dan membuang rasa cemburu dalam hati aku ini.dan aku bersyukur kerana walaupun tidak memiliki rupa paras yang canik..tetapi aku memiliki kesempurnan diri aku.memiliki keluarga yang sayangkan aku..kawan2 yang sayangkan aku..mereka tidak pernah memilih dalam berkawan.mereka sentiasa ada bersama aku walau susah atau senang.

kami berempat

No comments:

Post a Comment